söndag 1 mars 2009

Alice In Videoland + Deatstars (och lite andra tankar)


Jag ber om ursäkt om jag är lite efter när det gäller viss musik, men jag har så mycket att göra så jag halkar efter lite grann, vilket svider... Men Alice In Videolands nya skiva "She's A Machine!" är ju helt underbar. Mer hård, tung... De andra skivorna är också jättebra, härligt kaxiga, men här verkar Toril kunna uttrycka sig skarpare och säkert. Jag gillar det verkligen!

Deathstars nya skiva är också helt underbar. Vissa säger att de inte har utvecklats, men det tycker jag att de har. Även här hör man mer självsäkerhet i både Whiplashers sätt att sjunga och skriva texter, och i Nightmares sätt att komponera musiken. Jag tycker bara de blir bättre och bättre, de utvecklas hela tiden.

Jag är glad att jag inte är helt efter när det gäller musik, eftersom det är så otroligt viktigt för att jag ska orka funka i denna komplicerade värld. Oavsett vart jag ska har jag alltid musik i öronen, och när jag promenerar lyssnar jag på musik och låter tankarna flöda fritt. Det är som terpai, jag mår mycket bättre när jag kommer hem från en sådan promenad. Jag vill köpa en iPod, men jag vet inte vilken färg än.. Det lutar åt rosa, men jag är inte helt säker... Tips någon?

I helgen har jag varit i värmland. Igår hade vi kalas för mig och idag har jag varit hos Therese och Elin. Jag har hjälpt deras granne med att flytta, jag gjorde kanske inte så mycket men jag gjorde något :) Helgen har varit bra.

Nu ska jag dricka kaffe. Ha det bra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Nu ska jag dricka kaffe". Ja, träffad var ordet. Fast det gör inget egentligen. Jag dricker ju som sagt aldrig kaffe själv:)

Soulmates Never Die sa...

Haha, precis! Nej, men jag vill inte komma och dricka upp ditt kaffe, så nästa gång tar jag med mitt eget :)